Kundecase for
Entreprenørvirksomhed
Virksomheder med mange entreprenørmaskiner har ofte den udfordring, at det er svært at have det fulde overblik over hele flåden. I den forbindelse har TrackMe været med til at skabe en løsning for en entreprenør med at udnytte sine maskiner optimalt.
Casen:
Det er dyrt at have entreprenørmaskiner til at stå stille, og derfor er TrackMes GPS-trackere blevet installeret for at kunne effektivisere brugen af dem, men også for at sikre mod tyveri, da de ofte får opmærksomhed fra langfingrede typer.
På selve firmaets adresse er arealerne ofte store. Personalet bruger derfor ofte rigtig meget tid på at gå rundt og tjekke hvilke maskiner, der er hjemme, så de kan finde en ledig maskine til næste opgave. Her er GPS-trackere en god løsning, da der hele tiden er tjek på, hvor maskinerne befinder sig – både de udlejede, og hvor i de befinder sig i maskinparken.
Derudover var der hos entreprenøren et ønske om også at kunne dokumentere tidsforbruget af de enkelte maskiner. I opgaver for (eksempelvis) kommuner, er der ofte behov for at kunne dokumentere tidsforbruget på en specifik opgave. Dette er fordi, kommunen kan kræve at få dokumentation, at den fakturerede tid stemmer overens med det udførte arbejde.
Sådan løste vi opgaven
Alle køretøjer i maskinparken er udstyret med en GPS-tracker og koblet til TrackMes standardløsning inden for flådestyring. Det gør entreprenørvirksomhedens personale i stand til at følge og finde alle maskiner 24 timer i døgnet. Dette har skabt et markant bedre overblik over stillestående maskiner, færre fejlbookinger, mindre spildtid, præcise faktureringer og styr på tidsforbruget.
Derudover er maskinerne tilkoblet et alarmsystem, der underretter servicepartneren direkte, når det er tid til et nyt serviceeftersyn. Dette er også med til at frigøre administrationstid hos personalet.
Fordele ved denne løsning:
- Totalt overblik: Det er muligt at se alle maskiners nuværende placering døgnet rundt, hvor de holder og bestille transport i en og samme arbejdsgang. Ingen på kontoret behøver at bruge tid på at gå ud på pladsen i regnvejr for at se, hvilke maskiner der holder hjemme. Dette sparer rigtig meget tid for virksomheden.
- Med den elektroniske kørebog har virksomheden altid præcis dokumentation på, hvor lang tid der er brugt på en given opgave. Alle informationer kan printes direkte fra pausebogen eller dokumentations-loggen.
- Med timetæller-rapporten får virksomheden et hurtigt overblik over, hvor meget de forskellige maskiner bliver brugt, og om der kan spares en eller flere maskiner væk i flåden.
- Med timetæller-alarmfunktionen opsættes alarmer direkte til virksomhedens servicepartner, som bliver underrettet, når hver enkelt maskine skal til service/vedligeholdelse (og derved bibeholder garantien).
- Ingen forkerte arrangementer med specialtransport og andre unødige udgifter ved fejlbooking.
- Holder en eller flere maskiner stille på en byggeplads af længere varighed, opsættes der alarmer, som giver virksomheden besked, hvis maskinen bliver flyttet fra byggepladsen.
- Kommer der tænding på maskinerne uden for normal arbejdstid, får virksomheden også direkte besked, så man med det samme kan tjekke, om der er tale om tyveri.
UDFYLD FORMULAREN
Så ringer vi dig op
Se alle vores
GPS-trackere
Flytbar tracker
(batteri-monteret)
TrackMe TM12 Kompatibel med elektronisk kørebog og/eller flådestyring.
Flytbar tracker
(OBD-stik)
TrackMe TM14 Kompatibel med elektronisk kørebog og/eller flådestyring
Fastmonteret
tracker
TrackMe TM16 er en fastmonteret GPS-tracker, der tilsluttes bilens ledningsnet.
Forsikringsgodkendt
tracker
TrackMe TM21 fastmonteret totalløsning til Danmarks billigste pris.