Skip to main content

Kundecase for

MASKINFORRETNING SALG/UDLEJNING

Maskinforretninger inden for salg og udlejning af maskiner herunder entreprenør og landbrugsmaskiner har ofte den udfordring, at det er rigtigt svært at planlægge, hvornår solgte maskiner skal til service. Samtidig er der stor sæson udsving med stor travlhed i høstsæsonen og mere stille i vinterhalvåret.

De nye ESG-krav som over de næste år skal implementeres i stort set alle virksomheder, bevirker at nu skal Maskinforretningens udlejningsafdeling som leje maskiner ud være klar til at kunne dokumentere maskinernes CO2 udledning i de perioder de er udlejet til kunderne. Flere og flere kunder begynder at kræve dokumentation herfor.

Casen:

Maskinforretninger har flere udfordringer når de sælger og udlejer maskiner. Det er vigtigt at solgte maskiner kommer til lovpligtigt service for at overholde garantien for producenten og samtidig vil de helst undgå disse services i højsæsonen, når der høstes for at have disponibelt mandskab til akutte opgaver der ikke kan vente. På toppen af dette har øget konkurrence gjort at det er vigtigt at beholde kunden i butikken efter en maskine er solgt. Det er langt fra sjælden at en kunde køber en ny maskine og så efterfølgende får servicen lavet andet stedt.

Maskinforretningen ønskede en løsning hvor de kunne se hvornår de solgte maskiner forventede at skulle til service, således at de kunne planlægge største delen af disse services i lav sæsonen. Kontakte kunden på forkant og tilbyde service inden kunden går andet steds hen.

Herudover ønskede virksomheden også at få en løsning der gjorde det nemt at dokumenterer maskinernes CO2 udslip, så de kunne hjælpe deres kunder med at opfylde de nye ESG-krav (CO2 dokumentation m.m.) som flere og flere virksomheder skal leve op til i de kommende år.

Sådan løste vi opgaven

Alle solgte maskiner og udlejningsmaskiner bliver nu fremover udstyret med en GPS-tracker og koblet op til TrackMe´s standard plus løsning inden for flådestyring. Med denne løsning får Maskinforretningens personale nu et fuldt overblik over hvor mange timer maskinerne bliver brugt, får automatisk besked når en maskine skal have service. Kan se hvor maskinerne befinder sig så de ikke køre forgæves.

Med hensyn til ESG-krav, CO2 dokumentation, så kan Maskinforretningen nu med få klik trække en CO2 rapport som tydeligt dokumenterer, hvor meget CO2 udledning en given maskine har udledt i en valgt periode på en given byggesag/arbejdsopgave.

Dette har skabt et markant bedre overblik, mindre spildtid, mulighed for at være på forkant med service indkaldelse og større fastholdelse af Maskinforretningens kunder, både ved ny salg og ved udlejning.

Derudover har løsningen været med til at frigøre administrationstid hos personalet, som er en kærkommen ekstra bonus ved løsningen, fordi GPS-løsningen gør det så meget nemmere for Maskinforretningen.

Fordele ved denne løsning:

  • Totalt overblik: Det er muligt at se alle maskinernes nuværende placering døgnet rundt og derved hurtigt at kunne tilkalde den tætteste servicebil til en given opgave. Dette sparer rigtig meget tid for virksomheden.
  • Med udnyttelsesrapporten har virksomheden altid præcis dokumentation på, hvor meget en maskine bliver brugt og på hvilke tidspunkter. Alle informationer kan printes direkte fra tur rapporten i pdf format.
  • Med CO2rapporten har virksomheden fuldt overblik over hvor meget CO2 udledningen har været på samtlige maskiner og kan individuelt trække udledning på den enkelte maskine eller flere samtidig.
  • Som en yderligere fordel, har virksomheden nu også mulighed for at opsætte diverse alarmer, i forhold til tyverisikring, hvis en maskine bliver brugt uden for arbejdstid, flytter sig uden for byggepladsen, kører for stærkt (er kørt op på en trailer og på vej væk m.m).

UDFYLD FORMULAREN

Så ringer vi dig op

Se alle vores

GPS-trackere


Flytbar tracker
(batteri-monteret)

TrackMe TM12 Kompatibel med elektronisk kørebog og/eller flådestyring.

Flytbar tracker
(OBD-stik)

TrackMe TM14 Kompatibel med elektronisk kørebog og/eller flådestyring

Fastmonteret
tracker

TrackMe TM16 er en fastmonteret GPS-tracker, der tilsluttes bilens ledningsnet.

Forsikringsgodkendt
tracker

TrackMe TM21 fastmonteret totalløsning til Danmarks billigste pris.


Fuldt overblik med

flådestyring

Flådestyring der giver overblik, spar tid og penge og gør det nemt for dig og dine medarbejdere allerede fra første dag.

Forsikringsgodkendt

GPS-tracker

Stiller forsikringsselskabet krav om en GPS-tracker i bilen? Eller ønsker du at sikre din bil mod tyveri? Så har TrackMe Danmarks billigste forsikringsgodkendte totalløsning.

Seneste nyt hos TrackMe

Nyhed 16. april 2025

TrackMe Tools

TrackMe lancerer nu værktøjsstyring. Enhver virksomhed med meget værktøj kan spare tid, besvær og penge med et effektivt værktøj til at holde styr på firmaets værktøj og andet materiel. Med TrackMe Tools, kan værktøjsstyring kombineres med GPS-sporing for endnu flere fordele.

Kundecase 27. marts 2025

Maskinforretning Salg / Udlejning

Maskinforretning har løst udfordringer med serviceplanlægning, kundeloyalitet og ESG-krav ved at implementere en GPS-baseret flådestyringsløsning, der giver fuldt overblik over maskinernes brug, servicebehov og CO2-udledning.

Nyhed 15. januar 2025

CO2-rapporter

Dan overblik over jeres CO2-udledning, profilér jer på bæredygtighed og brug vores rapporter til at dokumentere jeres indsats for miljøet.

Kundecase 20. november 2024

Håndværksvirksomhed

Læs vores kundecase om hvordan TrackMe hjalp en håndværksvirksomhed med at få overblik.

NYHED 21. oktober 2024

GPS-tracking i virksomhedens biler er en god forretning

Læs artiklen om TrackMe i dagens byggeri.

NYHED 9. september 2024

Tilfredse kunder

Hvad siger vores kunder om TrackMe.

NYHED 5. august 2024

Guide videoer

Hos TrackMe har vi lavet disse guide videoer til vores kunder. Så har de mulighed for at se funktionerne og brugen af systemet.

NYHED 1. juli 2024

Artikler

Vi har udarbejdet nogle bil-relaterede artikler som du skal være meget velkommen til at læse.