Skip to main content

Kundecase

Håndværksvirksomhed

Virksomheder med mange servicebiler har ofte den udfordring, at det er svært at have det fulde overblik over hele flåden. Ved at vide hvor bilerne er her og nu, har været og hvor længe bilerne har været på en given adresse, har man mulighed for at optimerer sin forretning og brugen af bilerne. I den forbindelse har TrackMe været med til at skabe en løsning for en håndværksvirksomhed, så de nu har fuldt overblik over deres mange servicebiler.

Casen:

Det kan blive dyrt ikke at kunne dokumentere sit tidsforbrug over for en kunde. Muligheden for at kunden føler sig snydt er tilstede, hvilket kan føre til udstedelse af kreditnota eller i værste fald, at virksomheden mister kunden. Uanset om kunden er en privat person, virksomhed eller en Kommune så er risikoen den samme.

Håndværksvirksomheden ønsker en løsning hvor de hurtigt kan dokumentere tidsforbruget på de enkelte byggeopgaver og serviceopgaver, således at den fakturerede tid stemmer overens med det udførte arbejde.

Herudover kørte håndværksvirksomhedens mange servicebiler rigtig meget til diverse grossister for at hente materialer til de pågældende arbejdsopgaver. Disse grossistbesøg ville håndværksvirksomheden gerne have styr på, så de kunne optimeres med færre og kortere besøg. Håndværksvirksomheden havde 20 servicebiler og forventede ved at optimerer antallet af besøg og længden af besøgene hos grossisterne, at kunne optimere håndværksvirksomhedens netto resultat med minimum kr. + 250.000 årlig.

Sådan løste vi opgaven

Alle servicebilerne blev udstyret med en GPS-tracker og koblet til TrackMes standardløsning inden for flådestyring. Det gør håndværksvirksomhedens personale i stand til med få klik, at dokumenterer det samlede tidsforbrug på en given byggeopgave. Med få klik at kunne trække en rapport som viser antal grossist besøg pr. dag, pr bil og på den måde få optimeret og reduceret dette. Dette har skabt et markant bedre overblik, mindre spildtid, præcise faktureringer og styr på tidsforbruget.

Derudover er servicebilerne tilkoblet et alarmsystem, der underretter servicepartneren direkte, når det er tid til et nyt serviceeftersyn. Dette er også med til at frigøre administrationstid hos personalet.

Fordele ved denne løsning:

  • Totalt overblik: Det er muligt at se alle servicebilernes nuværende placering døgnet rundt og derved hurtigt at kunne tilkalde den tætteste servicebil til en given opgave. Dette sparer rigtig meget tid for virksomheden.
  • Med tur rapporten har virksomheden altid præcis dokumentation på, hvor lang tid der er brugt på en given opgave. Alle informationer kan printes direkte fra tur rapporten i pdf format.
  • Med besøgsrapporten har virksomheden fuldt overblik over antal grossistbesøg og længden heraf. Denne besøgsrapport kan også benyttes til at trække et samlet tidsforbrug på en given byggeopgave. Hvis virksomheden feks. har haft en byggeopgave der strækker sig over 3 måneder, så kan virksomheden trække en besøgsrapport på den pågældende byggeopgave, der viser hvilke servicebiler der har været på den pågældende byggeopgave, samlet tidsforbrug specificeret ud pr. bil og på hvilke dage, samt hvor mange kilometer der er blevet kørt for at komme hen til byggeopgaven. Denne funktion kan benyttes til både faktura dokumentation og til efterkalkulation på feks. en tilbudsopgave.
  • Med kilometertæller-alarmfunktionen opsættes alarmer direkte til virksomhedens servicepartner, som bliver underrettet, når hver enkelt bil skal til service/vedligeholdelse (og derved bibeholder garantien).
  • Giv en byggeleder automatisk besked når en servicebil ankommer til en given byggeplads.
  • Firmaet har et system, hvor de hele tiden kan koble nye sælgere på.
  • Kommer der tænding på en servicebil uden for normal arbejdstid, får virksomheden også direkte besked, så man med det samme kan tjekke, om der er tale om tyveri eller om en servicebilen måske benyttes uden for arbejdstid i forhold til Skats regler herom.

UDFYLD FORMULAREN

Så ringer vi dig op

Se alle vores

GPS-trackere


Flytbar tracker
(batteri-monteret)

TrackMe TM12 Kompatibel med elektronisk kørebog og/eller flådestyring.

Flytbar tracker
(OBD-stik)

TrackMe TM14 Kompatibel med elektronisk kørebog og/eller flådestyring

Fastmonteret
tracker

TrackMe TM16 er en fastmonteret GPS-tracker, der tilsluttes bilens ledningsnet.

Forsikringsgodkendt
tracker

TrackMe TM21 fastmonteret totalløsning til Danmarks billigste pris.


Fuldt overblik med

flådestyring

Flådestyring der giver overblik, spar tid og penge og gør det nemt for dig og dine medarbejdere allerede fra første dag.

Forsikringsgodkendt

GPS-tracker

Stiller forsikringsselskabet krav om en GPS-tracker i bilen? Eller ønsker du at sikre din bil mod tyveri? Så har TrackMe Danmarks billigste forsikringsgodkendte totalløsning.

Seneste nyt hos TrackMe

Kundecase 20. november 2024

Håndværksvirksomhed

Læs vores kundecase om hvordan TrackMe hjalp en håndværksvirksomhed med at få overblik.

NYHED 21. oktober 2024

GPS-tracking i virksomhedens biler er en god forretning

Læs artiklen om TrackMe i dagens byggeri.

NYHED 9. september 2024

Tilfredse kunder

Hvad siger vores kunder om TrackMe.

NYHED 5. august 2024

Guide videoer

Hos TrackMe har vi lavet disse guide videoer til vores kunder. Så har de mulighed for at se funktionerne og brugen af systemet.

NYHED 1. juli 2024

Artikler

Vi har udarbejdet nogle bil-relaterede artikler som du skal være meget velkommen til at læse.